EAT WHOLE FRESH RIPE RAW ORGANIC PLANT-BASED FOODS ;-)

Consultati si paginile informative de mai jos!

marți, 25 mai 2010

TORT DE MAC CU LAMAIE




RAW LEMON POPPY SEED CAKE

Am tot vrut demult sa fac un tort cu mac dar fara nuci, asa ca am surfuit netu' sa gasesc o reteta de prajitura cruda fara nuci... cam greu gasesti... Ei bine am gasit acest tort cu mac dar era nevoie si de migdale la reteta si am hotarat sa-l fac fara migdale! A iesit mai moale un pic dar gustul e divin!

Ingrediente:

100 g mac
1 lg zahar de cocos/mesteacan/brun
2 mere Granny Smith
1 gulie medie
2 lamai
4 lg faina de in
5-6 lg sirop agave

Preparare:

Se macina macul impreuna cu zaharul intr-o rasnita. Poate vi se pare ciudat sa folositi gulie ca ingredient la un desert, dar va promit ca nu va avea gust de gulie! Gulia si merele se decojesc, se razalesc, se storc de zeama. Se razaleste coaja la lamai si se storc. Semintele de in se macina in rasnita pentru a obtine faina (se poate cerne daca vreti sa fie fina). Toate ingredientele se pun in robot si se omogenizeaza. Blatul astfel obtinut se pune in orice forma doriti si se da la frigider sau congelator. Eu am luat o treime din aluat si l-am pus la frigider iar restul la congelator, ca sa vad care iese si care nu. Au iesit amandoua.

Pentru glazura:

3-4 linguri unt cocos
4-5 linguri sirop agave
coaja razalita de la o lamaie

Untul de cocos se bate cu un tel sa se faca spuma, apoi se adauga treptat siropul de agave si coaja de lamaie. Se orneaza tortul cu glazura imediat dupa ce a fost facuta pentru ca altfel se topeste si se taie si se da la rece.

4 comentarii:

  1. Arata f bine, Angi! Vreau doar sa te intreb: nu se simte gustul de gulie? Si uleiul de cocos trebuie sa fie la temperatura camerei sau topit? Multumesc, vreau sa-l incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu se simte absolut deloc gust de gulie! Reteta originala cerea o gulie jicama care la noi nu se gaseste si atunci am pus gulie de-a noastra. Uleiul de cocos e la temperatura camerei. Un sfat daca vrei: sa nu-l faci prea mare ca e foarte satios! Multumesc si eu de comment-uri Ina!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, am facut si eu azi acest tort, putin schimbat cu ce am avut. Am pus asadar 2 morcovi in loc de gulie, 1 mar, 100 si unpic gr mac macinat, 4 lg miere, zeama de la o lamaie mare, fulgi de ovaz pt ca era prea moale, si deasupra crema de unt de cocos, miere si coaja de lamaie. A iesit fooooarte bun!!
    Paula

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca ti-a placut Paula! O intrebare: morcovii i-ai stors?

    RăspundețiȘtergere